22 Kasım 2016 Salı

Filografi sanatına nasıl başladım?

Merhaba Sevgili Okuyucu,

1 Ekim 2015 tarihinde Pendik Belediyesinin düzenlediği sanat kurslarından biri olan filografi kursuna başladım.İlk gün malzeme listemi alıp size bir önceki yayınımda yazdığım adresten malzemeleri temin edip kursa tekrar gittim.Öğretmenim ilk çalışma için vav harfi deseni seçti.
Tahtanın üzerine siyah kadife bir kumaş serdik ve gergin bir şekilde zımba tabancası yardımıyla tahtanın bir yüzünü kapladık. Kumaş kaplı yüzeyin üzerine desenin olduğu kağıdı (tahtayı ortalayacak şekilde) yerleştirip bant yardımıyla yapıştırdık. Desenimizin çizgilerini takip ederek çivilerimizi eşit aralık (önerim 3-4mm) ve eşit yüksekliği (önerim 8 mm) sağlayacak şekilde çakmaya başladım. Eşit aralık ve yüksekliği tutturmakta zorlanabilirsiniz, bu sanatın sabır ve özveri gerektirdiğini anlayacaksınız.
Çakma işlemi bittikten sonra sıra örmeye geldi. Öncelikle kağıt deseni çıkarıyoruz. Üç kat örgü yaptım. İlk sıra örgü tel çivilerin arasından çapraz geçecek şekilde örülür. İkinci sıra örgü, ilk sıranın üzerine s harfi şeklinde düz bir şekilde örülür. Alttaki şekli takip edelim.
çapraz örgü
Yukarıdan aşağıya: Çapraz örgü, düz örgü ve ikisinin üst üste çizimi


Üçüncü sıra yani son kat örgü, teğet örgü olarak tanımlanır.Aşağıdaki videoda tüm aşamalarıyla nasıl örüldüğünü görebilirsiniz.




İlk çalışmamızın son hali şöyle:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder